Grafikusra mindenkinek szüksége van. Na jó, nem mindenkinek, de ha saját vállalkozásod van, vagy a marketing területén dolgozol, akkor mindenképpen találkoztál grafikussal vagy legalább láttál már grafikust. Tény, hogy a jó grafikust nem könnyű felismerni!

Sok marketing cég saját grafikust alkalmaz, így vállalaton belül oldják meg a grafikai munkák elvégzését. Ez nagyon praktikus, hiszen mindig rendelkezésre áll és általában rövid határidőkkel dolgozik. Van azonban a másik út, amikor kiszervezett grafikussal végeztetjük a munkát. Ez is megoldás lehet azoknak, akiknek nincs szükségük minden nap grafikai munkára.

De miről ismerjük fel a jó grafikust? Honnan tudjuk, hogy a végeredmény olyan lesz, amit várunk és szeretnénk? Ennek járunk most utána.

  1. Van portfóliója és nem fél megmutatni!

Egy jó grafikus nem rejtegeti a portfólióját és igyekszik benne minden oldalát megmutatni. Látni lehet, hogy mihez ért és miben erős. Attól, hogy nekünk az adott grafikus portfóliója nem tetszik, még lehet jó grafikus, de így könnyen le tudjuk szűrni, hogy az ő stílusát keressük-e.

  • Könnyen elérhető és rugalmas!

Akár velünk dolgozik az irodában, akár home officeban, beszámlázós a grafikus kolléga, mindig elérhető és rövid határidővel válaszol kérdéseinkre és kéréseinkre. Tudnia kell priorizálni, hiszen a grafika általában csak egy munkafolyamat része, nem tud az ügyfél rá hosszú időket várni.

  • Pontos és betartja a határidőket!

Nem késik el a határidőkkel, és amit vállal, azt tartja is. Ez kimondottan akkor fontos, ha egy ugyan azon grafikussal több projektünk is fut, hiszen így nem úszik el a többi feladat sem.

  • Megérti az ügyféligényeket!

Természetesen minden grafikusnak megvan a saját stílusa, de ezt igyekszik az ügyfél igényeire szabni és meg is hallja ezeket az igényeket.

  • Tartja a lépést a korral!

Teljesen mindegy, hogy 20 éve vagy 2 éve grafikus az illető, a modern kornak megfelelően kell végeznie a munkáját karban tartva az eszközparkot és a tudását is. A mai világban egy 40 vagy 50 éves grafikusnak is a modern kor stílusában kell dolgoznia, hogy a piacon tudjon maradni.

Egy biztos, hogy a grafikusok sem szuperhősök, tehát nekünk, ügyfeleknek is oda kell figyelnünk a precíz, értehető kommunikációra, de ha találunk egy nagyszerű grafikust, akkor ne eresszük el semmi pénzért!