Ma már minden cég tisztában van vele, hogy online marketing nélkül nehezen lehet sikeres a saját piacán, hiszen, aki online nincs jelen, az igazából nincs is jelen. Facebook, honlap, webshop, Instagram, eDM, a Google különböző eszközei – számtalan lehetőség áll a rendelkezésünkre az online jelenlétre. Azonban mindezen eszközök együttes használata sem feltétlenül jelenti azt, hogy az adott üzletnél maximálisan és költséghatékonyan működik az online marketing gépezet. Vajon össze lehet-e hangolni hatékonyan a fent említett csatornákat? Hogyan súlyozzuk az adott csatornákat? Létezik olyan ügynökség, amelynél minden eszköz és megoldás elérhető egy helyen, vagy több szolgáltatót kell igénybe vennünk? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ 2020. január 28-án a Bottega del Vino-ban megrendezett MVÜK Café rendezvényünkön. A kérdések megválaszolásában az MVÜK Café témagazdája dr. Sárosi Izabella, a QT HUNGARY Interaktív Kft. ügyvezető igazgatója, és a Café házigazdája, Orbán Zsuzsanna üzletfejlesztési specialistája segítettek.

Témagazdánkkal együtt mi is fontosnak tartottuk, hogy beszéljünk erről a témáról, hiszen munkánk során azt tapasztaljuk, hogy számos vállalkozás csak egy-két online marketing csatornát használ a kommunikáció során, holott az online marketing csatornák tárháza ennél ma már sokkal, de sokkal bővebb és színesebb ennél. Az online csatornák használatának egyik fő előnye, hogy sokakat tudunk elérni velük egy időben. Mindemellett az online csatornák által biztosított különböző analitikai eszközök segítségével jobban mérhetőek a marketingköltéssel és bevétellel kapcsolatos mutatók, illetve a konverziók. Így, a mutatóknak köszönhetően könnyedén tudjuk azonosítani, hogy melyek azok a megoldások és kampányok, amelyek a legtöbb vásárlót hozták, és melyek azok, amelyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeinket, és amelyekre adott esetben egyáltalán nem érdemes a továbbiakban pénzt áldoznunk.

A résztvevőket is megmozgatta a téma, számtalan kérdéssel színesítették az eseményt. Általánosságban azok a kérdések foglalkoztatták őket, hogy melyek azok a marketing csatornák, amelyeket érdemes kipróbálni, használni, és hogy ezeket hogyan kell, kell-e egymással összehangolni. Felmerült a kérdés, hogy hogyan kezdjük el az online marketing kommunikációnkat, ha nincs meg hozzá a megfelelő tapasztalatunk. És akadtak olyanok is, akik úgy érezték jobb, ha segítséget kérnek munkájukhoz egy ügynökségtől, ebben az esetben fontos volt számukra, hogy felállítsunk egy szempontrendszert, amely alapján érdemes marketing ügynökséget választaniuk.

Összességében azt tudjuk tanácsolni, hogy próbáljunk ki, teszteljünk több marketing csatornát is, először minimális költséget rászánva.  Amennyiben egyszerre több online felületen is jelen vagyunk, fontos, hogy ezeket összehangoljuk egymással, annak érdekében, hogy egymást erősítsék! Sajnos a nem, vagy nem jól összehangolt online marketing csatornák adott esetben gyengíthetik is egymást, nem beszélve arról, hogy egy konverzió így akár magasabb költséget is jelenthet számunkra. Ha pedig úgy döntünk, hogy marketing kommunikációnkat rábízzuk egy ügynökségre, fontos, hogy körültekintően válasszuk ki partnerünket. Mindenképpen érdemes odafigyelnünk arra, hogy a választott ügynökség vállaljon garanciát az általuk elérni kívánt eredményekre.